Adres:
Blokada rozrządu to narzędzie niezbędne podczas wymiany napędu rozrządu. Służy do zablokowania koła lub kół wałka rozrządu i koła zębatego wału korbowego w określonym położeniu. W ten sposób blokada zapobiega ich przypadkowemu przesunięciu, umożliwiając bezpieczną i pewną wymianę paska lub łańcucha rozrządu.
Niestety nie ma jednej uniwersalnej blokady rozrządu pasującej do wszystkich silników. Jednostki napędowe stosowane w samochodach poszczególnych producentów różnią się od siebie pod względem konstrukcji – często w znaczący sposób. Z tego względu blokady rozrządu przyjmują różne formy: odpowiednio wyciętych elementów metalowych, pinów czy wkręcanych śrub. Aby wymienić pasek czy łańcuch rozrządu w danym silniku, należy się zaopatrzyć w pasującą do niego blokadę.
Szeroka oferta blokad rozrządu do aut najpopularniejszych marek
Prowadzisz warsztat samochodowy i szukasz profesjonalnych narzędzi? A może chcesz samodzielnie wymienić pasek lub łańcuch rozrządu w swoim aucie? Zapoznaj się z ofertą naszego sklepu. Zaopatrzysz się u nas w blokady rozrządu do aut wielu najpopularniejszych marek, takich jak Volkswagen, BMW, Opel, Mercedes, Fiat, Citroen, Renault, Hyundai, Ford, Mazda i innych. Dzięki tak szerokiej ofercie możesz mieć pewność, że znajdziesz u nas produkt, którego potrzebujesz. Nie wiesz, jaką blokadę rozrządu wybrać? Skontaktuj się z nami – nasi doradcy pomogą Ci dobrać narzędzie idealnie dopasowane do Twoich potrzeb.
Zestawy blokad rozrządu – wszystko, co potrzebne do wymiany paska i łańcucha
Zestawy blokad rozrządu dostępne w naszej ofercie są doskonałym wyborem zwłaszcza dla serwisów samochodowych, które zajmują się naprawą silników na co dzień. Umożliwiają one wymianę paska lub łańcucha w różnych modelach aut – na przykład blokada rozrządu VW pozwala pracować z większością silników benzynowych i Diesla stosowanych w samochodach marek Volkswagen, Audi, Skoda i SEAT. Dodatkowo zestawy blokad pakujemy w walizki, która ułatwia ich przechowywanie i transport.
Dlaczego warto stosować blokady rozrządu?
Brak zastosowania blokady rozrządu podczas wymiany paska lub łańcucha może mieć bardzo poważne konsekwencje dla jednostki napędowej. Nawet delikatne przestawienie wałka rozrządu lub wału korbowego może doprowadzić do kolizji tłoków z zaworami podczas próby uruchomienia silnika. To z kolei może skutkować zniszczeniem nie tylko tych elementów, ale także głowicy i korbowodów.
Tak poważne uszkodzenia zwykle oznaczają konieczność wykonania generalnego remontu silnika. To duże straty finansowe dla warsztatu samochodowego, które mogą sięgać od kilkuset złotych w przypadku silników stosowanych w kilkunastoletnich popularnych samochodach kompaktowych do nawet kilkunastu tysięcy złotych, jeśli awaria dotyczy nowoczesnych jednostek napędowych używanych w nowych autach. Do tego dochodzi utrata zaufania klientów, która jest trudna do oszacowania. Stosowanie blokad rozrządu pozwala uniknąć opisanych powyżej problemów, a dodatkowo sprawia, że praca mechaników jest bezpieczniejsza, łatwiejsza i mniej stresująca.